template

Thursday, September 2, 2010

RAYA??

adeh! mne nk carik duit nih? duit da takde. kt bank? lagi la takde. abis da. boros giler!! huk~ raya dah nk dkat ni. barangbarang untk raya tak beli lagi. cam takde semangat nk beraya tahun ni. baju raya? da beli da. tapi tak tau la ibu da siapkn ke belum. kasut? tak tau nk beli yg cmne. tahun ni cm takde kasut yg chantekchantek pun. tudung? tak tau nk beli warne yg sesuai untk baju raya. tak tgok ngn teliti warne baju tuh. yela, tak balik umh pun! eh,yeke? 
tibatiba,,  rindunya ngn arwah daddy (pnggilan untk ayh tiri aku) . sob. sob. sob. selalunya, timetime cmni da start duwk mengarah aku kemaskemas umah n buat kerjakerja dapur. "along,kemas ruang tamu tuh.".."along,malam ni jgn tido! tlg masak rendang. bawang, halia, kunyit, serai, n bla.. bla.. ada kt dapur, cm biasala. buat pe2 yg patut.".."along, ketupat tuh jgn lupa.".."bla.. bla.. bla.."... sumenye along. anak sulong, kn? mmg patut pun kene buat keje tuh sume. skrg tuh hanya tinggal kenangan je. da takde yg nk marahmarah lau aku maenmaen buat keje, da takde yg ajr aku memasak. rindu gilerr!!  [ Al-fatihah buat arwah..]
arwah daddy n ibu! syg ketatketat!!


salu time cmni aku tlg ibu menjahit bajubaju org yg duwk tempah. baru sehelai baju, "ibu, jap g akk sambung balik. sakit pinggang." padahal malas da dtg. ngeng~ 


tahun ni da tak bpeluang nk buat tuh sume! ye, ni la pengorbanan yg aku kene buat! sabarla wahai hati..


ibu,tunggu akk balik heh! MISS U, ibu!!





No comments: